Strona główna
 

Program zajęć dydaktyczno wyrównawczych dla klas I III

notatki na marginesie

Temat: Reforma Hall: zgłoś inny wątek
Sprawdziany koncowe klas VI Znow porusze problem z jakim borykaja sie zarowno nauczyciele jak i sami uczniowie wiejskich szkol ( pracuje w takiej szkole jako nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej ). Od wynikow sprawdzianu klas VI zalezy ocena pracy nauczycieli i dyrektora danej szkoly. Jesli jest źle - szkola ma obowiazek pisac program naprawczy, a dyrektorowi grozi nawet usuniecie ze stanowiska. Ale ... ucznia, prace dostosowana do mozliwosci owego ucznia. Wiekszosc slabych uczniow juz w zerowce, a takze w starszych klasach, przechodzi badania w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Bardzo czestym zaleceniem specjalisty jest koniecznosc obnizenia wymagan i wlasnie dostosowanie ich do mozliwosci dziecka. Ok, wiec nauczyciele obnizaja wymagania, ograniczaja stopien trudnosci zadan i ich ilosc. I tak uczen np. Adas, dochodzi do szostej klasy. I pisze sprawdzian ... tescie to sciskamy go mocno, klepiemy po ramieniu i mowimy "Adasiu, wspaniale! swietnie sobie poradziles!" Bo balismy sie, ze nie napisze nic....No coz, potem napiszemy program naprawczy, ktory i tak niewiele zmieni, bo nadal beda przychodzic do wiejskich szkol tacy sami uczniowie jak ten opisywany przeze mnie... Niech madre glowy opracuja sposoby oceny poziomu i mozliwosci dzieci rozpoczynajacych nauke w klasie zerowej ... przychodzi ocena w klasie III. Potem w klasie VI. I powinno tu nastapic porownanie wynikow ale - nie jedynie do standardow ogolnopolskich - lecz glownie dotyczacych danego ucznia: ile osiagnal w ... szkoly sprawiedliwie. I samych uczniow tez. Pani Minister! Dajcie do kazdej wiejskiej szkoly pedagoga, psychologa i logopede. Dolozcie godzin na zajecia dydaktyczno-wyrownawcze. Zapewnijcie prace szkolnych swietlic w pelnym wymiarze godzin. Zapewnijcie dowozy dzieciom w takiej czestotliowsci jaka jest potrzebna danej szkole ( by mozna bylo prowadzic zajecia pozalekcyjne popoludniami ). Dajcie pieniadze na modernizacje sprzetu komputerowego i internet dobrej jakosci. I pozwolcie...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,78369539,78369539,Reforma_Hall_zglos_inny_watek.html



Temat: Reforma Hall: sześciolatki do szkoły
wyjątkowymi losowymi sytuacjami tak właśnie wygląda praca w klasach I-III – jest to jeden nauczyciel. A w przedszkolu najczęściej dwie te same nauczycielki od 3 do 6 lat. >>• odrębnej świetlicy ... właśnie funkcjonują przedszkola – najczęściej od 6.00 do 17.00. Pensum nauczyciela przedszkola liczy się w godzinach zegarowych – a przy godzinach dydaktycznych przerwy liczone są do czasu pracy; to nie jest ... godzin w tygodniu. Nauczyciel świetlicy – jeśli poza planowanym czasem nowych klas I- III dzieci przebywałyby na świetlicy – ma pensum w wymiarze 26 godzin. A przecież nie wszystkie dzieci mają ... projektowanej zmiany. >>• gimnastyki korekcyjnej – na to są przewidziane tzw. godz. do dyspozycji dyrektora i tylko trzeba umiejętnie, z determinacją i w grupie upomnieć się. >>• zajęć logopedycznych - j.w. lub do poradni * Polecam artykuł: miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,5190764.html "Minister edukacji zabrała podstawówkom pieniądze na zajęcia pozalekcyjne. Teraz dyrektorzy głowią się, co jest ważniejsze: prosty kręgosłup czy prawidłowa wymowa ucznia." >>• nowego programu nauczania, innego niż w obecnych klasach pierwszych – ludzie, trzymajcie mnie! Wtórny analfabetyzm? A o czym, dopiero co i po wielekroć, mówią i piszą ludzie z MEN? * Nowa podstawa programowa poza paroma ciekawymi uwagami, ukrócającymi rozpasanie wydawców podręczników i materiałów metodycznych jest zbiorem pobożnych życzeń bez żadnej gwarancji. Dla klasy I zaczyna się zapisem – „Dzieci rozpoczynają naukę w 6 roku ... koniec klasy pierwszej. Wbrew deklaracjom Pani Minister następuje tu przyspieszenie wielu umiejętności niezgodnie z możliwościami psycho-fizycznymi dzieci i deklarowaną głośno indywidualizacją. I brakiem pracy - choćby tylko nad sprawnością grafomotoryczną od 3 r.ż. >>• na nowo przeszkolonych nauczycieli - dotychczasowa praca w klasach 1-3 to za mało, by poznać potrzeby i możliwości intelektualne sześciolatka Wam się chyba wydaje, że jak jest np. nauczyciel matematyki w klasach 4-6, to na studiach uczył się tylko o dzieciach z tego przedziału wiekowego, a ten z klas 1-3, to o 5-cio-, i 6-ciolatkach nic nie wie? Jest jeszcze ponad rok do wprowadzenia reformy. Wielu nauczycieli nauczania zintegrowanego ma uprawnienia również do prowadzenia zajęć w oddziałach przedszkolnych. A jeśli nawet jakiś czas nie mieli styczności z 6-ciolatkami, to przecież nie są przygłupami. Z pewnością zdążą odświeżyć sobie lub uzupełnić wiedzę. Inną sprawą jest nabór do tego zawodu i program – w tym fatalna jego realizacja - studiów (lub kursów) pedagogicznych. ... w ciągu dnia – czytajcie propozycje MEN !!! >>• klas wyposażonych w miękki dywan, z wydzielonym miejscem do zabawy na podłodze, siedziska i zabawki – czytajcie propozycje MEN !!! * Tak, ... nie planuje opracowania standardów organizacyjnych, bo samorządy wiedzą lepiej. >>• zajęć wyrównawczych dla sześciolatków z trudnościami w koncentracji i adaptacji – proszę wybaczyć, ale to jest wyłącznie domena rodziców, którzy mają...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,78366071,78366071,Reforma_Hall_szesciolatki_do_szkoly.html







  • notatki na marginesie
  • program do podsuchiwania Gadu Gadu
  • program w tle ktory zapisuje wszystkie co się wpisuje z klawiatury
  • Program nauczania języka polskiego w gimnazjum To lubie
  • Program aktualizujący nie może odnaleźć gry
  • Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych
     Pokrewne


     




    Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

    Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



    Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

     . : : .
    Copyright (c) 2008 Po powrocie… I o tym jak ciężko jest pomagać tym najsłabszym ... | Designed by Elegant WPT